Facebookprofil

Man kan bruke Illustrator til å lage bilder som skal brukes på web.

I denne oppgaven skulle vi lage en facebookprofil. Profilbildet skulle henge sammen med logobildet på en kreativ måte. Jeg valgte å lage en ny profil til meg selv på min privatside. Jeg er fotograf, og ville derfor kommunisere dette. Jeg fant et hasselbladkamera som jeg tegnet etter. Så la jeg bildet av hesten speilvendt i søkeren og jobbet med laggjennomsiktighet. lagmodus og vignettering for å få det til å se ut som det gjør i søkeren. Bakgrunnen til kameraet er et fotografi av en murvegg som er lagt i overlay og kraftig gjennomsiktighet med et blått lag. Snorutløseren fikk en boble som visualiserer det eiendommelige klikket man hører når man eksponerer med Hasselbladkameraet. Bildene er lagt i gråtoner for å framheve hånden, snorutløseren og kameraet.

facebook5-blatt-alternativ-farge

Leave a Reply

